Betul kata orang,itu bermaksud hati dah keras.

Assalamualaikum,

Post ni bukan bertujuan menggumpat,mengata atau mengondem (ade ke perkataan mengomdem?  ^,^ ") seseorang.Tapi aku cuma nak berkongsi cerita tentang perkara yang aku alami waktu lunch tadi.macam yang aku dah post sebelum ni,aku sekarang berade di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin,Perlis untuk kursus Comptia..

So sebenarnya ex aku (dah lame dah kitorang clash) pun ade jugak,and gf die yang sekarang pn ade jugak..(siap jadi jiran sebelah bilik aku lagi ).Tapi aku okay je..sejak clash,aku tak pernah benci pun dorang,actually,aku dah pernah kenal ex aku tu dengan kawan-kawan class die sekali (termasuklah gf die tu).Maksudnya classmates die tu taw yang kitorang pernah kapel..so bile clash pun mesti da dorang taw jugak kn..

So masa kat cafe tadi,tengah nak ambik air dengan kawan aku Tasha and Anis,terserempak dengan classmate lelaki die,so aku nak buat pe,wat biase-biase je..and tak jugak buat muka ketat,dengan classmates perempuan dorang pun aku okay,sebab dulu masa sem 1 roomate aku tu pun classmate die,name die Hajar..then,aku selalu jugak "lepak" sama-sama dengan classmate perempuan die,name die Dyla,and Sha,.aku pun pernah jadi housemate kepada kawan gf  die sekarang..name die Adah masa sem 2..bile Adah kawan gf die yg sekarang,boleh kata aku pun pernah kenal la gf die tu dulu.

So bagi aku tak patut aku guna kan peribahase "kerana nila setitik,rosak susu sebelanga" sebab tak patut aku putuskan silaturrahim yang dah pernah ada..Sebab, itu tunjukkan yang aku x redha dengan ujian yang Allah bagi kat aku.Walaupun rasenye sakit kat dalam,tapi sakit tu sekejap je,sebab (berape banyak la sebab) aku percaye kalau aku terima ujian ni dengan ikhlas,Allah mesti akan tolong aku,ye lah sebab,semuanya kan dari Allah,Allah yang bagi sakit,and Allah jugak yang akan bagi ubatnye.and sekarang alhamdulillah aku dah tak rase sakit lagi..

Actually mase lunch tadi aku ternampak ex aku dengan gf die makan same-same,

Ape pun,aku bersyukur sangat aku mampu untuk berfikiran positif,actually terima kasih sangat kat beberapa orang kat sekeliling aku,terutama nenek,Hajah Supinah Binti Yusof sebab dalam tak sedar nenek banyak nasihat aku.Mungkin dulu,nenek dapat rase aku tengah sedih,walaupun aku sorok.and terima kasih kat seorang hamba Allah,(aku pernah post pasal die dulu,classmate aku) yang dah bagi banyak support and nasihat untuk aku.











Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.