Susah ke?

Assalamualaikum..

Kali aku nak post pasal "Susah ke?" ..Actually aku sangat disappointed dengan sesetengah golongan yang bukan tak boleh tapi belum pandai nak hormat orang lain,cannot appreciate,cannot even say thanks,hurm..
I just can't stand with it anymore..But then,this is only I could do,and I can't figure out anything else to fix this matter..Well,sebab golongan tu adelah orang yang lebih tua daripade aku..@R^*d#!$ la.. haishh!!...but no matter what age pun orang tu,mude ke sebaye ke,lebih tua ke,aku memang tak kan melenting pun,.sebab bagi aku,kalau aku balas,sound,melenting ke ape-ape je la yang seerti dengannye,aku mesti dah kire sakit kan hati die balik kan,so aku dengan die tak ade beza lah macam tu..

Sorry to say..memang mintak maaf sangat-sangat sebab aku post macam ni,sebab aku memang tersangatlah upset dengan perkare macam ni..and aku tak boleh nak cerita kat orang lain sebab aku takut akan mengaibkan,mungkin aku akan terlepas pandang perkare-perkare yang tak sepatutnye aku cerita once bile si pendengar tu keep asking more and more questions..wallahualam la..aku tak pasti kalau care ni pun mengaibkan jugak..(Don't let me astray Ya Allah..)

So macam ni lah,hidup ni tak kekal pun,jadi bile dah buat salah dengan orang,better mintak maaf..mintak maaf dengan sincerely.. Bersungguh-sungguh mintak maaf  and janji kat orang tu and diri sendiri tak nak ulang kesalahan yang same lagi...Tu lah kan orang cakap,kalau buat dengan kucing ke,pokok ke,tak sengaje makan makanan orang lain ke,tak sengaje alih channel lain time orang tengah tengok program tv ke,tu memang senang sangat nak maafkan,lupekan,tapi kalau dah melibatkan manusia (hati manusia),tu yang complicated sikit..In my case,aku rase..i need time..untuk fikir lebih rasional,calming down myself,.

So Allah lebih taw ape yang terbaik,.aku pasti akan maafkan jugak,sebab nabi pun ampunkan umat..but not all of sudden..tahap kesabaran aku dah habis bacaan dah and it turns to be.. :'(  pssrtt..
So moral of the story,show your respect to anyone,everyone,everybody..semualah.. tak kisahlah die lebih mude,sebaye,and of course kepade yang lebih tua..bcoz,we might need each other..cume mungkin mase je belum sampai..kite tak taw kan what is going to be happend in our future..

Tak perlukan hadiah mahal-mahal pun untuk show respect dekat orang lain...cume jage hati orang lain dengan baik and appreciate every single thing of their good deed..Itu sahaje..tak susah kan? susah ke?

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.