Sifat berpasangan adalah untuk saling melengkapi..

Assalamualaikum :)

untuk lelaki..
      Hari ni aku tibe-tibe pandai bagi ceramah pulak dekat orang...Sebenarnye aku pun tengah rase sedih..
(sebab ape..rahsia.) Tapi roomate aku name die Bedah (bukan name sebenar) tibe-tibe bersuare katenye: "hurm..best kalau ade boy friend kat UPM ni,jelesnye tengok orang yang ade boy friend..bole jumpe,makan same-same,jalan same-same,study same-same..." huhu.. kenape ye sejak dua menjak ni kawan-kawan aku cakap macam tu..Semalam time pergi The Mines pun ade yang cakap macam tu jugak..Tapi die gurau je,die pun ade boy friend dah..

Berbalik ke cerita roomate aku tu,.
Aku pun cakap kat die : "Tak pe kalau tak ade boy friend,kawan pun okay...untuk jadi belajar same-same "..Lepas tu die diam..Tapi lepas tu die cakap lagi : "Bestnye tengok orang konvo 
(aku pun fikir,tula..bile la kite nak konvo..padahal baru je start belajar..) ...(sambungan )
boy friend ade kat sebelah..Ambik gambar same-same..Hurm..Sweetnye... Aku pulak terdiam... 
And aku cakap :Hurm..Betul.. Bestkan.. -___,-

Lepas tu die luahkan..kalaulah ade orang yang datang dan nak serious dengan die dalam keadaan die yang sekarang,die akan sangat terharu dan hargai orang tu...Tapi,kalau suatu hari nanti die ditakdirkan berubah keadaan,dan orang yang pernah tolak die dulu nak dekat dengan die,mungkin susah untuk die terima...

Tibe-tibe aku teringat suatu situasi yang aku nampak sendiri dekat The Mines semalam yang buat aku fikir and aku cerita dekat die..
                                              
Aku bagi taw : "Semalam sepanjang tengah ade dalam The Mines,sambil jalan,sambil tengok barang,sambil makan,aku tengok jugak orang-orang dekat sekeliling..Aku nampak macam-macam jenis orang,macam-macam jenis pasangan... Ade yang perempuan lebih tinggi sikit dari lelaki, ade yang lelaki Melayu dan perempuan India,ade yang lelaki India perempuan Melayu,ade yang perempuan tak berape cantik dengan lelaki yang agak smart dan cute..perempuan yang gemok sangat-sangat dengan lelaki yang kurus.."
And roomate aku senyum..

Dalam fikiran aku bukan nak kutuk taw...Tapi aku fikir.."Alhamdulillah..ade lagi orang yang tak memilih pasangan berdasarkan rupa paras,warne kulit,kecantikan dan saiz.."

(Sebenarnye aku nak bagi confident dalam diri die..)

Aku pun bagi taw die,manusia ni semuanye tak sempurna..So manusia ni diciptakan berpasangan untuk saling melengkapi..Rusuk tulang akan bertemu jugak dengan empunya badan...InsyaAllah :)

Bersabar..dan Allah tak akan sia-siakan kesabaran tu..
P/S : And sebenarnye kate-kate ni untuk meredakan kesedihan kat aku jugak.. =l


Posted in , , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to Sifat berpasangan adalah untuk saling melengkapi..

  1. well, sye pon skew org yg chubby n gemok sebb cute sgt2 cm teddy bear.. semua gelak ngn cri2 idaman sye ni.. =__="

    ReplyDelete

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.